TIPS AJAR ANAK MEMBACA AWAL DENGAN BACALAH ANAKKU




TIPS AJAR ANAK MEMBACA DI AWAL USIA?
Ramai ibu bapa zaman la ni dah macam Ummi rasanya, inginkan anak cepat membaca,cerdik dan pandai kan. Ada terbaca pesanan seseorang, inginkan anak cepat bercakap ,disarankan untuk ajar anak Surah Al fatihah sehingga anak lancar surah tersebut. Dan ini Ummi memang praktikkan. Hasilnya memang benar. Angah (dalam video kat atas tu), memang bercakap tak berhenti dan apa yang dia belajar sangat mudah masuk input.

Okay, balik kepada topic asal. :)
Nak ajar anak membaca awal,mulakan dengan lagu ABU ADA AYAM. Dan kalau Ummi memang tak ajarkan ABC, terus guna sistem phonics. Untuk bahasa melayu, Ummi guna set buku Bacalah Anakku. Syukur, testimoni pertama ,Along berjaya!. Kedua, tengah praktiskan untuk angah,seterusnya Sarah dan adik Mudzakkir.

Parents yang nak anak membaca diawal usia sangat disarankan guna kaedah Bacalah Anakku. Zaman anak-anak kita bukan lagi zaman macam dulu. Mereka perlu usaha lebih daripada zaman kita,ibu bapa mereka. Sama-sama kita doakan anak-anak kita jadi antara insan hebat yang boleh menjaga agama dan menjadi antara pemimpin yan hebat. Amin.


Labels: , ,