Cruise Tasik Putrajaya



Hi semua, hari ini nak share pengalaman ke dua naik Cruise Tasik Putrajaya. 2012 dah naik sekali. Kali ini nak bawa mak yang dating dari kampung  dan anak-anak. Walaupun baru 23 hari berpantang dah sihat dah. Tu yang boleh bawa mak dan anak-anak berjalan-jalan. Kami pergi sini 7/4/2016 , Cruise mula dari jam 10pagi sampai petang , Tapiiii…

Sebab Ummi nak jimat, bawa mak dan anak-anak naik jam 11am. Sebenarnya nak naik jam 10 pagi tapi terlepas, jalan jem area Sg Merab. Takperlah tak der rezeki.
Masa sampai kami terus beli tiket, harga tiket EARLY BIRD CRUISE TASIK PUTRAJAYARM15.90 untuk dewasa dan RM10.00 untuk anak-anak kita yang dari usia 2 ketas. Boleh rujuk senarai harga seperti dalam gambar yer. 

  







Ini gambar sebelum naik kat area jeti. Ada burung, nak ambik gambar sila bayar. hehehe Maaf gambar diatas tu dah snap tanpa perasan yamg sebenarnya tak boleh snap guna camera sendiri okay!


Mak jom wefie.heheheh layan jer la anak perempuan soran ni. Esok-esok Sarah pula ikut perangai Ummi dia. hahah, sabaq noo.





Maisarah cover comel!! Sejuk mau la dia layan selfie, kalau mood tak cantik, jangan harap okay.



 Masa ini di check point terakhir sebelum pusing balik ke Jeti. Bila pembantu pilot bagitau boleh keluar,kami pun keluar,oppsss panas oiiii dah jam 1120pagi macam tu. 


Sebab tak tahan duduk depan , kami beralih ke bahagian belakang. Ehm..tak tahan jugalah, haba panas, sebab kesian pada baby kan. Mak pun tak tahan, udara panas lain macam. Terus masuk duduk dalam semula kat bahagian aircond.


Budak-budak dah excited sangat macam-maca ragam ,expresi muka.~ ♡ 


Ini pula pemandangan dalam Cruise. Luas dan selesa sebab sejuk. Opss lupa nak bagitahu, perjalanan ambik masa 30minit pergi balik. Tak puas okay! Boleh bergambar la, dan tengok pemandangan kiri kanan tasik. 

 
 Ambik sekeping gambar untuk tatapan ..hahaha ni masa turun dari Cruise.

 

Ini gambar mak dekat ruang pameran. Okay , mak dah senyum tu, hilang la kot boring mak mai KL. orang tua kita ni , macamana sekalipun seronok mai bandar di kampung juga di rindui. Menghitung hari nak balik.  Boleh untuk short vacation atau percutian pendek. Menarik mata memandang dan menarik untuk tahu sejarah PUTRAJAYA dan pembangunan di PUTRAJAYA.

Boleh direct ke FACEBOOK  : Cruise Tasik Putrajaya
Cruise Beyond Your Imagination At Cruise Tasik Putrajaya
Rancang pelayaran anda disini!
Early Bird Promotion 50% Discount
dari jam 10am-12noon.
Jangan lepaskan peluang anda untuk menaiki bot persiaran mengelilingi Tasik Putrajaya

Labels: ,