IFTAR WITH M.I.L & F.I.L 2015


Jumaat , 3 Julai kami pilih untuk bawa mak abah berbuka di Hotel. Oleh sebab  mak dah banyak jasanya kepada suami, apa salah kan? Sayang mak mertua sama seperti sayangkan mak sendiri. Oleh sebab tu, mula mula nak beli kat groupon tu dan set, memang naj bawa mak dan abah sahaja.

Seronok sekali sekali kita bawa mak  abah makan, kalau last year 3 hari sebelum arwah ayah meninggal bawa mak dan ayah makan di hotel Seri Malaysia, Perlis. This year, bawa mak dan ayah mertua pula. 

Kami sampai dalam jam 6pm,. Alkisah nak bagitau, 1st day . konon dah booking  pada 2 Julai, hari khamis, Mak abah dah mai 1st day tu, terkejut berukk , bila sampai di Melia Hotel, kat La Brisa tu, kosong, walhal dah jam 6pm. Pergi tanya, rupanya salah hari, La Brisa HANYA buka hari Jumaat , Sabtu dan Ahad sahaja. Malu dengan mak abah. 

Kami decide balik rumah abah, singgah beli makanan kat Pasar Ramadhan. Then , Jumaat 3julai p semula.





Seronok kan, sesekali bersama mak dan abah. Sebab tanggungjawab kerjaya dan keluarga, 
ada kalanya mak abah pun kena culik. Hehehe realiti bukan fantasi. Kena booking awal untuk bawa mak abah jalan-jalan.





Mr Suami ni paling favoutire mestilah kambing golek. So, fokus utama dan gerai 1st jadi pilihan mestilah kambing golekk. 


Satay pun ada , SEDAP. 




Bahagia bila kita membahagiakan orang lain. So, cer tengok muka mak, senyuman penuh kebahagiaan di layan seperti permaisuri oleh anak Sulungnya. Tq 












Ini mak mertua ku. Cantik dan kurus orangnya. Lemah lembut. 


Sesekali bergambar dengan mak . Sebab kalau ada hero 2 orang tu, depa dulu yang berlari 
nak ambik gambar sekali.  



Suami tercinta yang sentiasa berada bersama dan menyokong ummi dari belakang dalam apa juga 
yang ummi lakukan. I love u sayang .
























Last, kami minta tolong adik meja sebelah ambikkan gambar kami berempat. Sebagai kenangan, 
kerana kita tidak tahu hidup dan mati kita bila. ;) 










Minta mak dan abah bergambar bersama. Betul kata Prof Muhaya, bila ada beri dan dapat. Jika kita ada kasih sayang, beri kasih sayang dan kita akan dapat kasih sayang.

Kata ustaz kazim, JANGAN sangka yang kita pikir baik untuk kita baik untuk kita, sedangkan yang kita anggap buruk untuk kita sebenarnya adalah mungkin terbaik untuk kita bila semuanya kita aturkan kerana Allah swt. 



Labels: , , ,