TRAIN THE TRAINER MILLION AURA




Ini sambungan cerita daripada RAHSIA AURA PERNIAGAAN.
Di TTT saya membongkar kelebihan dan membina kelebihan diri . MKD. 

Jika selama ini saya rasa okay ker okay ker. 
Sinilah saya temui jawapannya. 

Saya merindui NOORAINI ALI yang di zaman sekolahnya dialah paling berani berucap.
Di Sek Keb Seri Tunjong , Beseri dulu dia wakil bercerita, wakil pidato.. berani. 

Di Sek Men Keb Dato Sheikh Ahmad Arau, dia mmg power. Juga berani di pentas.
Sambungan ke MRSM Pendang, dia Setiausaha BWP, berada di pentas bermanafesto, berucap dll.

Sambungan lagi di UITM, dia memegang pelbagai jawatan dialah yang berani berucap dihadapan 1000-2000 orang pelajar baru setiap semester. Dia lah yang menjaga dan membantu dalam melancarkan urusan Kolej Kediaman dll.

Namun, itu sejarah. Nooraini Ali (kak chik) hilang di pentas sejak bekerja. 
Ruginya owh rugi.
Kebolehan yang ada disia-siakan.

Namun, saya belajar sesuatu. Anak-anak saya bukan PHD MASTER yang akan dikejar, namun saya meletakkan minat menjadi keutamaan. Minat itu yg akan membahagia kan dia.

Minat itu yang akan menjadikan dia kaya raya dan kerana minat itu dia akan sentiasa TENANG.




Inilah Coach TERBAIK Nooraizan Zie 
Saya bersyukur dapat dipertemukan dengannya.



 

Kami bertiga, usahawan cantek manees menyertai TTT ini. 




Muda namun dialah guru instagram saya. DMS_SHOWCASE



Di kelas TTT kami diajar vokal untuk pandai menjaga suara. 
Suara adalah asset bagi seorang speaker HEBAT.










Ini Cik Puan Lina , CPIC 
























Ini seorang jutawan dunia akhirat yang HEBAT
KAK SITI ATKAH 



Wah , bila berlakon teringat FESTIVAL KESENIAN ISLAM DI UITM.
Berlakon sebagai abu jahal ketika itu. 




Ini berlakon menggunakan lagu BIASAKAH by SITI NURHALIZA 
Bersama saya JAJA KALAM usahawan hebat di online arena. 
JAJA sebagai SITI NURHALIZA 
Saya sebagai penagih dadah.








Finally, inilah sessi untuk ujian .

Saya suka.
Kami semua lulus dengan baiknya.
Terima kasih Coach Zie atas pelajaran untuk kami jadi best Speaker .

Saya akan teruskan berucap selepas ini.
Pentas mana , saya akan DA/DA hanya allah swt yang tahu.

Saya tahu.
Sayalah RAMA-RAMA itu yang bakal terbang memberikan orang lain inspirasi untuk lebih berjaya,

sekian.


siapa saya;

Nooraini Ali

dikenali 

ummi_nani

Usahawan Online

#juzq30

#cantekmanees

#susukambing 

012-4430338