KELAS 1 STORY TELLING

InshaAllah
Apa sahaja sangkaan anda kita akan terjawap bila sesi ini akan mula dalam beberwpa saat lagi.
Boleh follow.
Sebelum mula saya nak fahamkan anda sesi kita ini
Simplenya
Faham hadam dan buat.
Semua soalan akan dibuka akhir sesi
Boleh follow?
Berapa ramai dari sini yang biasa masuk pasaraya
Seperti mydin, tecso, aeon atau bermacam lagi.
������
Jadinya bila lihat barangan keperluan
Biasanya baranagn itu diletakkan dibahagian belakang atau
Dihujung pasaraya, betul?
Adakah anda semua ada kala terjebak dengan barangan lain yang
Kadang kala tiada dalam list pun
Mperkataan ini akan keluar "Terbeli" betul ke
Jadi skrg mukhadimah storytelling ialah
Bila seseorg baca cerita kita  itu lah keadaan
Pembacaan.
Boleh nampak contoh senang yang saya gambarkan
Skrg.
Jika nampak komen
Oh gitu
Copy storytelling ialah kaedah soft teselling.
Teknik ini saya panggil selling without selling
Siapa suka komen
Tak sabar nak bljar ni
Jadi sebelum pergi jauh siapa sini baru first time dengar
Story telling ini juga boleh buat lakukan produk dan servis.
Firsttime tau?
(First time)
InshaAllah kita akan mulakan lihat beberapa gambar dan contoh story story dari mereka yang dah belajar, dan minta anda semua komen apa yang anda nampak dari setiap story ini.
Komen biar jujur.������
Boleh ya.dalam beberapa saat lagi saya upload gambar ya.
(Rujuk pic 1)
Rujuk pic ke 2.
Rujuk pic 3
Rujuk pic 4

Bukan mudah....

Tiada siapa yang akan faham....

Dengan gaya yang SEKSI, polos , dingin aku pasrah...Setiap hari dengan gaya ini tak mungkin aku ubah.. TERKAPAI KAPAI aku untuk mencari identiti yang lain..Tak sanggup lagi dengan gelaran ini... SEKSI padaku sangat keji!! Jijik!! Padahal aku tidak begitu.. Siapa yang akan faham aku??? Aku tidak pernah memilih jalan ini...

Aku dari NAURU.. Tempat yang asing bagiku tapi aku tahu aku perlu terima walau dari mana aku... Arggghhhh!!! Bolehkah aku menjadi PENYAIR?? Adakah aku akan diterima dengan karyaku?? Memang itu impianku... dengan pengalaman aku yang banyak memerhati dari atas.. Aku kagum dengan mereka..Tapi mampukah aku??? Maukah mereka dengan imej SEKSI dan jijik aku ini...

Sampai hati mereka... Tidak langsung memperdulkan aku...Tapi aku punya hati dan impian..

Aku tahu aku hanya CICAK KOBENG...

Cth aku:
Bagaimana nak ke nauru yer?
Dah lama teringin, dengar sana cicak kobeng seksi tahap gaban!

-adui tapi masih terkapai2 lagi ni,mcmna nk p sana dgn harga yg superb demi cicak kobeng.

Siapa teringin nak tahu tips nk p tgk cicak kobeng yg seksi gila.. Tapi dgn harga suprb murah?

Pm ke "penyair"  

hahha cubaan nii

Cth ke 3:
[‘Penyair’ haiwan terseksi di dunia! Phewwit!]


Siapa sangka cicak kobeng yang kita rasa tiada apa yang menarik adalah antara haiwan yang terseksi di dunia?

Biar betul?? Ye betul lah tu..

Satu kajian saintifik di jalankan oleh sekumpulan saintis di negara Nauru, telah menemui fakta yang sangat menakjubkan ini!

Anda mesti tak sangka perbuatan terkapai kapai cicak kobeng (yer cuba anda bayangkan sekarang), adalah satu gerak badan yang sangat seksi untuk menarik perhatian jantina lawannya.

Satu ekperimen telah di lakukan terhadap seekor cicak kobeng jantan bernama ‘Penyair’. Dek eksperimen ini gelagat ‘Penyair’ telah di rakamkan dan sangat menghiburkan hati siapa yang melihat!

Aksi ‘Penyair” terkapai kapai di lihat sangat seksi oleh jantina lawannya telah di muat naik di youtube dan menjadi sangat viral di media sosial dalam tempoh seminggu sahaja!

Anda boleh klik link ini untuk tonton youtube tersebut.

Kann..macam tak percaya seksi sangat ‘Penyair’ ni! Kalah Beyonce & Jlo!

Cth4:
Saya memang tak pernah dengar nama negara Nauru.. Sumpah!.. inilah pertama kali saya mendengarnya.. Tapi yang pertama kali itulah yang membuatkan saya terpegun dan jatuh cinta.. jatuh cinta pandang pertama barangkali.... Ye, terpegun dan jatuh cinta disebabkan oleh satu species cicak kobeng yang ada di negara itu.. Sangat cantik.... Saya mula-mula melihatnya ketika meniliti majalah dan video pelancongan mengenai negara Nauru... Tak sangka, bukan setakat cantik, malah cicak kobeng tersebut sangat seksi pada pandangan mata saya, dari segi rupanya dan tingkah lakunya yang adakalanya kelihatan terkapai-kapai ketika melompat dari satu tempat ke satu tempat.. Tapi satu je yang saya tak sangka, rupa-rupanya, nama species cicak kobeng tersebut sama dengan nama salah seorang penyair di negara kita... hihi.. tak sangka pulak...

Cth 5:
Nauru sebuah negara yg juga dikenali sebagai 'Pleasant Island'.Pulau yg nyaman.Di kepulauan tersebut terdapat spesis cicak kobeng yg dikatakan seksi...


Betulkah seksi cicak kobeng tersebut? Dengar cerita sahaja dari orang..
Macam mana nak ke Nauru,ni baru pertama kali aku tahu ada nama negara Nauru..

Ah...terkapai-kapai aku mencari jawapan sendiri...

Nak mencari ilham..mati akal pula mlm ni...macam manalah aku nak jd 'penyair'..