SOLAT HAJAT 2

PERKARA KECIL DAN BESAR...
KITA MINTA KEPADA ALLAH
********************************************
Kejadian ini berlaku pada tahun lepas, 2013.
********************************************
Pada pagi itu saya teringatkan sebotol madu yang saya beli beberapa hari sebelumnya. Sehari sebelumnya botol madu kelulut itu sudah pun dibuka. Dapatlah merasa. Oh, begini rasanya madu asli kelulut. Ia tidaklah manis sangat; ada rasa sedikit masam. Harganya RM120 sebotol (1 kilogram ).
Jadi, pada pagi itu hajatnya mahu rasa lagilah madu kelulut asli itu.
******************************************
Dipulas kiri dan kanan masih tidak boleh dibuka. Dilapik kain dipulas lagi. Masya-Allah...masih gagal. Begitulah berkali-kali sehingga Allah ilhamkan idea ini...
*******************************************
Saya bergegas ke bilik air. Ambil wuduk. Bentang sejadah. Botol madu itu saya letakkan tidak jauh dari bibir sejadah. Di sebelah kanan.
**********************************************
Saya memulakan solat hajat. Hajatnya, agar Allah bantu bukakan botol madu itu.
Allahuakhbar...
Setelah dua rakaat selesai, saya capai botol madu itu. Saya pulas kiri dan kanan. Masih belum boleh dibuka.
Allahuakhbar....
Saya sambung lagi dua rakaat.
Setelah dua rakaat selesai, saya capai botol madu itu. Sekali lagi, saya pulas kiri dan kanan. Masih belum boleh dibuka.
Saya ulang lagi solat hajat kali ke tiga.
Setelah selesai, saya capai botol madu itu. Buat kali ke tiga, saya pulas kiri dan kanan. Masih belum boleh dibuka.
Tiba - tiba.....
************************************
Tok, tok, tok.....bunyi pintu diketuk orang.
Jarum jam di dinding menghampiri jam 11 pagi.
Saya bingkas bangun....
Menuju ke pintu.....
***************************************
Maaf saudara. Cerita ini saya perlu sambung lagi nanti.
( satu sms baru masuk ) rupa-rupanya ada satu kerja yang saya terlupa untuk diselesaikan.
Insya-Allah lepas Asar nanti ya.
Maaf sekali lagi.