MINDA BEKERJA

drp fb : FAIZ SUFI

1- Minda ketika aku bekerja Gov ( employee Quadrant 1 )
" yes, hari ini tiada tugasan yang diterima !
boleh balik dengan tenang dan just ready for tommorrow  "
Lagi kurang workload, lagi aku suka
Cukup bulan, terima gaji. I will be happy 
2- Minda ketika aku bekerja sendiri ( self employed Quadrant 2 )
 hari ini berlalu begitu sahaja tanpa
ada sebarang peningkatan diri...hmmm.
Apa kerja aku boleh buat by today ?
Lagi kurang sibuk + lagi kurang tugasan = lagi banyak masa.
Aku rasa tidak produktive. Too much time wasted !
I need to growth everyday !
Bosan tau tak ada banyak masa...
3- Minda ketika aku as a investor ( Quadrant 4 )
" hmmm. bulan ini, projektile pendapatan
cuma RM2000/30 hari sahaja.
Bagaimana aku boleh supaya dapat skip masa :
RM2000/ week
RM2000/ day
RM2000/ 8 hours
RM2000/ 1 hours
How ? "
Quadrant 4 memikirkan bagaimana mahu peroleh
pendapatan yang banyak dalam masa yang singkat.
* Quadrant 3 Business Owner = I'm not a businessman yet. 
=======================================
Change your mind, your attitude will follow
Kemudian anda akan lihat hidup anda mula
merasai perubahan. Ianya sedikit, tetapi lama lama akan membukit.
Change a simple thing you do everyday,
will lead to a big moment in your life.
Contohnya simple.
Jika sebelum ini biasa dengan channel 413,
mulalah bertukar ke channel 553. 
=======================================