[SALAH FAHAM]


Sedar atau tak ramai antara kita salah faham kpd perkara yang tak betul!

Antara dialog yg selalu kita dengar:

"alah dia boleh la,gaji dah tinggi"

"depa boleh la makan luar selalu,depa orang berduit"

"depa mewah,ntah -ntah buat kerja tak betul!"

"diaorang tu kereta besar,rumah besar dah senang lupa diri, tak ingat mana asal usul. .susur jalur"

Pernah dengar semua ni?

Nak tahu? Kalau awak semua tengok orang lain senang-senang hujung minggu g makan-makan dengan family,pergi jalan-jalan dsbnya. Sedar atau awak semua tahu atau tidak,mereka semua buat tu sebagai rewards utk diri sendiri dan keluarga setelah penat bekerja!

Mana dapat duit banyak yer? Nak tahu?

1)Cer tanya mereka semua berapa bil astro mereka RM40 ke RM80 ke RM150 ke atau tak der astro pon sebenarnya? pernah tanya? Berapa bokeh jimat kalau kita hanya belanja kpd yg perlu shj.

2)kalau tgk keluarga si dia ni senang lenang,pernah tanya berapa RM si suami belanja rokok sebulan. Pernah tanya? Tahu ke tahu...majority yg kolamnya dah dibersihkan,tak sentuh rokok tau! Tak beli rokok! Cer kira..jimat ker jimat?

3)Andai awak berkata-kata si dia tak ingat org keliling si dia, maknanya lwbih kurang si dia tak tolong awak lagi,awak pernah tahu ker berapa dia sedekah hari-hari dan pada siapa mereka sedekah. Dan kena tahu kenapa mereka tak sedekah kpd awak?
Sekurang kurangnya awak tanya rahsia besar ni. Sedekah 1>>> ganjarannya maybe 10x atau 70x atau ikut suka allah s.w.t nak bagi lah kan hak DIA. Yang penting beri kpada mereka yg berusaha.

INI SEMUA SEKADAR NAK BANGKITKAN SAYA DAN AWAK SEMUA DRP LAMUNAN. KITA DAH LAMA ALPA bukan ALPHA..Kalau dah pandai ALPHA. .dah jutawan. .amin. 

Sudah-sudah la salah faham negatif tu. Fikirkan yg baik baik sahaja. Sentiasa bersangka baik dgn ALLAH S.W.T dan sesama kita.

-Nooraini Ali-
@umminani
www.bangkit2014.com