Kisah 12 sept 2013

Alhamdulillah...12 sept mengajar bnyk elmu pada diri ini. Selesai menunaikan solat subuh di Masjid Negara pagi ini,terus melangkah ke kereta yg di parking d hadapan TV al hijrah.

Semasa perjalanan dr Masjid Negara ke rumah,seperti biasa melalui KL-SEREMBAN highway..dan keluar menghala ke CHERAS. Dalam perjalanan pagi ini...membuatkan diri ini banyak berfikir.







Melihatkan kenderaan yg berpusu-pusu seawal jam 630pagi menghala ke PUSAT BANDAR,terdetik di hati, aku juga seperti mereka ini. Dan sampai bila akan aku lalui perjalanan yg sama. Adakah mereka dalam kenderaan ini sama dengan ku...iaitu..ibu..anak...kakak???

Apakah yg aku cari selama ini.? Berulang alik seawal jam 6pagi...balik apabila malam menjelma.Setidak-tidaknya sampai di rumah jam630ptg atau 7ptg.

Luahan yg sama juga aku berkongsi dgn jiran tetangga yg juga bekerja di bank-bank terkemuka di tgh Pusat Bandaraya. Sampai bila harus begini...cukupkah dgn hanya gaji RM4-5K untuk menampung hidup?? Bagaimana pula dgn mereka yg bergaji kurang dr ini??

Ya ALLAH,engkau membuka pintu hati dan fikiran ini utk berfikir!!! Terima kasih ALLAH S.W.T

Semakin aku mencari kehidupan,semakin aku temui. Bezanya apa yg aku rasakan adalah tidak sama dgn rakan-rakan sepertiku.

Sekarang..aku akan tetap mencari SESUATU itu!! Kerana ALLAH S.W.T shj yg tahu apa yg tersirat. Bila di mana dan bagaimana hnya ALLAH S.W.T yg akan tentukan.

Doakan setiap ibu -ibu lain yg bekerja mempunyai matlamat yg sama iaitu...membesarkan anak-anak dlm redha Allah s.w.t serta hidup dgn redha suami. Ketenangan serta kebahagiaan yg tak dpt nk diungkapkan. Allahhuakbar.

Bersambung.