PERSEDIAAN AWAL

Memandangkan usia kehamilan dah masuk 9 bulan lebih, saya dah pek siap-siap semua barang-barang yang perlu dibawa ke hospital. Beg tu saya letak dalam kereta. Mana tau tetiba je baby bagi signal, mudah skit kerja saya. Perrgh...sungguh bersungguh-sungguh saya ni kan? Tapi saya memang macam tu, suka bersedia awal.

Antara yang saya isi dalam beg untuk dibawa ke hospital:-

KEPERLUANKU
> Kain batik
> Baju
> Sweater
> Stokin
> Maternity pad
> Nursing bra
> Tudung & anak tudung
> Keperluan diri (sikat, bedak dll)
> Tuala
> Kad hospital/buku merah
> Beg extra untuk baju busuk

KEPERLUAN BABY
> Pakaian
> Sarung kaki & tangan
> Selimut
> Lampin
> Keperluan diri (bedak dll)
> Tuala
> Tuala kecil/saputangan

COPY FROM: http://megahasz.blogspot.com/2009/08/bersedia-ke-hospital.html
 Hanya sebagai rujukan sebelum bersalin  due date : 1 Feb 2013